HOT YOGA

ASTANGA JOOGA

YIN JOOGA

PILATES

HOIDOT

GALLERIA

HINNASTOT

Tuntikuvaukset
 
Ohjeita joogaan ensikertaa tulevalle
Astangajooga  tunneille suositellaan alkeiskurssia.
On suositeltavaa olla syömättä noin kaksi tuntia. Myös suuria juomamääriä on syytä välttää juuri ennen harjoitusta. Harjoituksen aikana on hyvä olla juomatta lainkaan (lukuunottamatta hot-jooga tunteja). Päälle mukavat joustavat vaatteet.
Sammutathan äänet
puhelimestasi (myös värinän) jo ennen salille saapumistasi, pukuhuoneissakin on puhelin hiljaisuus koska tunnin aikanakin siellä saattaa olla hieronta käynnissä. Kiitos huomaavaisuudestasi muita asiakkaita kohtaan <3
 
Sarjakortti käy kaikille tunneille ja voit ostaa sen tullessasi tunnille. Varaa paikkasi ajanvaraus järjestelmästä:
http://www.varaaheti.fi/padma  Oman joogamaton voit ottaa mukaan tai vuokrata maton myös meiltä 2 € kerta.
Saavuthan tunnille ajoissa, ensimmäisellä kerralla on hyvä varata 15 min aikaa ennen tuntia alkua.
Salien ovet aukeavat 15 minuuttia ennen tunnin alkua ja ovet ovat lukittuina tuntien aikana.
 
Huomioithan tunnin alussa joogasalin hiljaisuuden ja annat muille mahdollisuuden rauhoittua.
 
Muistathan aina mainita ohjaajalle jos olet raskaana, niin ohjaaja voi antaa tarvittaessa liikkeisiin variaatioita. Ei ole suositeltavaa aloittaa jooga harjoittelua raskauden ensimmäisen tai viimeisen kolmanneksen aikana.
 
Tervetuloa tunneille :-)
 

 
Hot yoga -tunnit (Järvenpäässä)

Infrapunalamppujen miellyttävässä lämmössä tehty joogaharjoitus lisää lihasten venyvyyttä sekä nivelten liikkuvuutta ja mahdollistaa siten asentojen työstämisen pidemmälle ja syvemmälle lyhyemmässä ajassa.
Harjoituksen aikana syke nousee ja verenkierto paranee. Infrapunasäteily kiihdyttää verenkiertoa, aktivoi kehon omaa vastustuskykyä sekä lievittää stressiä ja ihon ongelmia.
Lisäksi elimistö puhdistuu, sillä hikoilun kautta elimistöstä poistuu aineenvaihdunnassa syntyviä kuona-aineita.
On tärkeää tuntea oman kehon rajat ja nestetasapaino. Muista juoda paljon vettä päivän aikana jo ennen harjoitusta. Liian vähäinen nesteen saanti voi johtaa lihaskramppeihin tai päänsärkyyn.
Hot yoga-tunnille tarvitset mukaan pyyhkeen ja vesipullon. Muuten tuntien kulku seuraa jo tuttuja kuvioita flow, yin  ja yin & yang tuntikuvausten mukaan.
 



Flow (Hot flow on sama tunti lämmössä)
Tunti koostuu turvallisista mutta tehokkaista perinteisen hathajoogan asanasarjoista, joissa keskitytään erityisesti luomaan ja vahvistamaan yhteyttä voiman, liikkeen, hengityksen ja katseen kohdistamisen välillä. Näin saadaan aikaan kokonaisvaltaisesti kehoa ja mieltä tasapainottava, vahvistava ja rauhoittava harjoitus joka myös auttaa parantamaan keskittymiskykyä. Sali lämmitetty noin 30c.
Tunti sopii hyvin myös aloittelijoille.





Hot flow 2
Dynaaminen hathajooga tunti jossa liikutaan sulavasti hengityksen tahdissa liikkeestä toiseen. Tunti sopii sinulle joka olet jo joogannut jonkun aikaa ja kaipaat hieman haastetta harjoitukseesi. Etenemme liikkeissä hieman haastavampiin asanoihin jotka vaativat kehon hallintaa, mielen keskittymistä ja myös oman kehon kuuntelua. Ethän tule tälle tunnille puolikuntoisena. Teemat vaihtuvat viikottain ja harjoittelemme myös erilaisia käsitasapainoilu liikkeitä ja inversioita. (Ylösalaisin liikkeitä)


Yin Jooga (Hot Yin on sama tunti lämmössä)
Joogaharjoitukset voidaan jakaa yang- ja yin-tyyliin. Useimmat joogamuodot painottavat enemmän yang-tyylin harjoituksia, jotka keskittyvät lihaksiin. Tyypillinen esimerkki yang-joogasta on astangajooga. Joogamaailman uusi tulokas yin-jooga keskittyy lihasten sijaan sidekudosten venyttämiseen ja vahvistamiseen. Erityistä huomiota kiinnitetään lantion alueen kireyden poistamiseen. Yin-joogan perusperiaatteena on harjoituksen tekeminen lihakset mahdollisimman rentoina, jolloin vaikutus kohdistuu sidekudoksiin. Venytykset ovat pitkiä, useita minuutteja kestäviä, sillä sidekudokset tarvitsevat aikaa venyäkseen. Yin-jooga sopii kaikille.
 


Yin & Yang Jooga (Hot yin & yang  on sama tunti lämmössä)
Yin&Yang tunti alkaa dynaamisella ja energisellä harjoituksella, joka virkistää mieltä ja kehoa. Dynaaminen yang-harjoitus sisältää erilaisia aurinkotervehdyksiä, asanoita, niiden variaatioita. Tutkimme asanan vakautta ja joustavuutta hengityksen ja kehon luonnollisen linjautumisen kautta. Yin joogassa avaamme hengityksen avulla pitkillä venyttävillä asennoilla energiakanavia, meridiaaneja. Keskitymme rentouttamaan ja hiljentämään mieltä.
 


 
Pilates
Pilatestunnilla vahvistamme lempein liikkein keskivartalon lihaksia. Tunnilla keskitytään pinnallisten ja syvien keskivartalon lihasten harjoittamiseen sekä tasapainon ja kehon hallinnan parantamiseen. Pilatestunti sopii mainiosti keskivartalon ja lantionseudun lihaksiston vahvistamiseen, liikkuvuuden ja lihastasapainon parantamiseen ja kehoa huoltavaksi tunniksi.
Voit tulla tunneille juuri sellaisena kuin olet riippumatta iästäsi, koostasi tai kunnostasi. Tunnit sopivat myös ensikertalaisille.

 

 
Jooga-Pilates
Jooga-Pilates -tunti yhdistää joogan asanaharjoituksesta ja pilates-harjoittelusta tuttuja liikkeitä kokonaisuudeksi, jossa liike virtaa hengityksen rytmissä tunnin läpi alusta loppuun. Pilateksen perinteestä ammennamme tunnilla harjoitteita erityisesti keskivartalolle. Pilates auttaa hahmottamaan oman kehon keskustasta kumpuavaa voimaa, jonka hallintaa harjoittelemme rauhallisesti tehtävien liikeharjoitusten kautta. Pilateksen harjoitteet sopivat sekä vasta-alkajille, että pidempään harjoittaneille, sillä jokaisesta liikkeestä löytyy aina useampi variaatio. Jooga tuo harjoitukseen virtaavan rytmin ja joka tunti vaihtuvia seisomasarjoja. Joogan asanaharjoitus haastaa sopivalla tavalla kehon hallintaa, tasapainoa, keskittymistä ja periksiantamattomuutta. Etenemme tunnilla suht reippaassa tahdissa liikeharjoituksesta toiseen ja lopulta päätämme harjoituksen loppurentoutukseen. Harjoitus sopii kaikille, mutta saat siitä sitä enemmän irti, mitä tutummaksi tämänkaltainen harjoittelu käy. Pikku hiljaa toisiaan seuraavat liikkeet ja liikesarjat alkavat soljua oman hengityksen rytmissä lisäten kehon energistä olotilaa. Harjoituksen avulla pyrimme sekä huoltamaan että vahvistamaan omaa kehoamme mukavan hyväksyvässä ilmapiirissä.



Kundaliini jooga
Tervetuloa oppimaan itsestäsi, ja opettelemaan vuosituhansia vanhaa joogatraditiota, kundaliinijoogaa, Yogi Bhajanin oppien mukaisesti.Kundaliinijooga on dynaamista ja meditatiivista joogaa. Se kehittää fyysistä kuntoa, vahvistaa hermostoa ja tasapainottaa hormonitoimintaa. Se nostattaa ihmisen tietoisuuden tasoa. Keho notkistuu ja voimistuu. Kundaliinijooga tasoittaa tunne-elämää, lievittää stressiä ja lisää luovuutta ja itsetuntemusta. Sitä kutsutaan myös tietoisuuden joogaksi. Fyysisten liikesarjojen lisäksi oppitunti sisältää meditaatiota, hengitysharjoituksia, syvärentoutusta ja mantroja. Tämä monipuolisuus tekeekin kundaliinijoogasta kokemuksellisesti vaikutuksiltaan rikkaan ja voimakkaan. Harjoitus on yksinkertaista ja sopii kaikille ikää, kokoon tai kokemukseen katsomatta. Kundaliinijooga auttaa elämään läsnä tässä hetkessä ja kokemaan sisältäpäin kumpuavaa onnellisuutta.




Ilmajooga (aerialyoga) yhdistää ilma-akrobatiaa ja perinteistä joogaharjoittelua, luoden monipuolisen harjoituksen koko keholle. Ilmajoogassa käytetään välineenä kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn kangaslenkin avulla saadaan aivan uusi ulottuvuus harjoitukseen.Kankaiden suojaamiseksi tunnille voi pukea kainalot peittävän yläosan ja terävät korut ja kellot, sekä voimakas meikki tulee poistaa ennen tuntia. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat uuttaja hauskaa ulottuvuutta harjoitukseeensa.Tunti ei sovi raskaana oleville.




Ilma-akrobatian tunnilla päästään temppuilemaan ilma-akrobatian eri välineillä rengastrapetsilla ja hammocilla (kangaslenkki) Tunti on tarkoitettu kaikille ilma-akrobatiasta kiinnostuneille vasta-alkajille, aiempaa kokemusta ei vaadita. Toki voit osallistua tunnille vaikka ilma-akrobatia olisi jo tuttuakin.
Vaatetuksena olisi hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot (ei liukkaat).
Tervetuloa rohkeasti mukaan oppimaan uutta, lisäämään kehonhallintaa ja vahvistamaan lihaksia hauskalla tavalla!
Ei sovi raskaana oleville.





Rengastrapetsin alkeet eli Aerial Hoop/Lyra on sirkuksesta tuttu katosta roikkuva vanne, jolla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Alkeet tunnilla kiinnitetään huomiota turvallisen harjoittelun tekniikkaan, harjoitellaan rengastrapetsin perusteita, helppoja liikkeitä ja asentoja. Vaatetuksena on hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.




Rengastrapetsin jatkotaso
Rengastrapetsi eli Aerial Hoop/Lyra on sirkuksesta tuttu katosta roikkuva vanne, jolla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Jatkotason tunti joka sopii akrobatialajeja ja rengastrapetsia jo aikaisemmin aktiivisesti harrastaneille. Tunnilla harjoitellaan inversioliikkeitä sekä muita liikkeitä, joissa vaaditaan hyvää kehonhallintaa, voimaa sekä venyvyyttä. Myös eri liikkeiden yhdistelmät tulevat mukaan osaksi harjoitusta. On hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.





Hammock tricks alkeet
Kangastempputunnilla käytössä on sirkuksesta tuttu vertikaalikangas solmittuna kangaslenkille/hammockiksi.
Kankaan avulla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Alkeet tunnilla kiinnitetään huomiota turvallisen harjoittelun tekniikkaan, harjoitellaan perusteita, helppoja liikkeitä, asentoja ja temppuja. Vaatetuksena on hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.




Hammock tricks jatkotaso
Kangastempputunnilla käytössä on sirkuksesta tuttu vertikaalikangas solmittuna kangaslenkille/hammockiksi.
Kankaan avulla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Jatkotason tunnilla haastetaan kehoa ja mieltä erilaisilla ylösalaisin liikkeillä ja haastavammilla tempuilla. Suosittelemme tuntia jo hieman kokeneemmalle harjoittelijalle. Vaatetuksena on hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.




Ilma-akrobatian alkeet tunnilla päästään temppuilemaan ilma-akrobatian eri välineillä rengastrapetsilla ja hammocilla (kangaslenkki)! Tunti on tarkoitettu kaikille ilma-akrobatiasta kiinnostuneille vasta-alkajille, aiempaa kokemusta ei vaadita. Toki voit osallistua tunnille vaikka ilma-akrobatia olisi jo tuttuakin.
Vaatetuksena olisi hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot (ei liukkaat).
Tervetuloa rohkeasti mukaan oppimaan uutta, lisäämään kehonhallintaa ja vahvistamaan lihaksia hauskalla tavalla!




Käsilläseisonta tunti Harjoittelemme ns. klassisen käsilläseisonnan tyylillä oikeaa käsilläseisonta asentoa ja tasapainoa käsilläseisonnassa. Lisäksi harjoittelemme erilaisia ja ja nousuja ja laskuja käsilläseisontaan ja käsilläseisonnasta ja erilaisia asentoja ja temppuja. Lisäksi teemme käsilläseisontaa tukevia voima ja liikkuvuus harjoitteita. Käymme läpi  myös päälläseisontaa, kyynernoja seisontaa ja käsitasapainoilua.


(Ei Astanga Jooga tunteja tällä hetkellä
Astangajooga on liikunnallista joogaa, jossa pyritään edistämään oppilaiden terveyttä ja hyvinvointia kokonaisvaltaisesti. Harjoitus sopii kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta ja se perustuu intialaisen joogamestarin SRI K. PATTABHI JOISIN (1915 – 2009) opetukseen. Harjoittelussa korostetaan syvän ja tasaisen hengityksen tärkeyttä. Kun hengitys antaa voiman tekemiselle ja tekeminen voiman asennoille, jokaisesta liikkeestä tulee kevyt, täsmällinen ja täysin vakaa. Voimakkuus, kestävyys ja hikoilu ovat tämän perinteisen joogan ainutlaatuisia ominaisuuksia.

"Oi joogi, älä tee ASANAA ilman VINYASAA!"  RISHI VAMANA, Yoga Korunta
Astangan harjoitusmenetelmä on nimeltään VINYASA, joka tarkoittaa hengityksen rytmittämää liikettä. VINYASA yhdistää asanat eli jooga-asennot toisiinsa täsmällisessä järjestyksessä ja takaa tehokkaan verenkierron. UJJAYI-hengitys ohjaa asentoharjoituksia ja oikea hengitystekniikka onkin harjoituksen perusta. Kun liikkeet rytmitetään hengityksellä ja samalla harjoitetaan MULA- ja UDDIYANA BANDHOJA (lukkoja), syntyy voimakas ruumiinsisäinen lämpö. Tämä puhdistaa lihaksia ja sisäelimiä sekä poistaa elimistölle haitallisia myrkkyjä ja tuo hien pintaan.

Astangan harjoitus on vaativuudessaan myös tehokas - melkein heti voi huomata fyysisiä muutoksia venytyksissä. Tuloksena on keveä ja voimakas ruumis ja pian myös ilo alkaa säteillä joogan harjoittajasta.
"Harjoittele ja asiat tapahtuvat."  SRI K. PATTABHI JOIS

 Alkeistunneille voi tulla tekemään mysore-harjoitusta itsenäisesti takariviin.)
 
 

Järvenpää: Asemakatu 4,04400 Järvenpää / Kerava: Palokorvenkatu 2,04250 Kerava