HOT YOGA

ASTANGA JOOGA

YIN JOOGA

PILATES

HOIDOT

GALLERIA

HINNASTOT

Tuntikuvaukset
 
Ohjeita joogaan ensikertaa tulevalle
Astangajooga  tunneille suositellaan alkeiskurssia.
On suositeltavaa olla syömättä noin kaksi tuntia. Myös suuria juomamääriä on syytä välttää juuri ennen harjoitusta. Harjoituksen aikana on hyvä olla juomatta lainkaan (lukuunottamatta hot-jooga tunteja). Päälle mukavat joustavat vaatteet.
Sammutathan äänet
puhelimestasi (myös värinän) jo ennen salille saapumistasi, pukuhuoneissakin on puhelin hiljaisuus koska tunnin aikanakin siellä saattaa olla hieronta käynnissä. Kiitos huomaavaisuudestasi muita asiakkaita kohtaan <3
 
Sarjakortti käy kaikille tunneille ja voit ostaa sen tullessasi tunnille. Varaa paikkasi ajanvaraus järjestelmästä:
http://www.varaaheti.fi/padma  Oman joogamaton voit ottaa mukaan tai vuokrata maton myös meiltä 2 € kerta.
Saavuthan tunnille ajoissa, ensimmäisellä kerralla on hyvä varata 15 min aikaa ennen tuntia alkua.
Salien ovet aukeavat 15 minuuttia ennen tunnin alkua ja ovet ovat lukittuina tuntien aikana.
 
Huomioithan tunnin alussa joogasalin hiljaisuuden ja annat muille mahdollisuuden rauhoittua.
 
Muistathan aina mainita ohjaajalle jos olet raskaana, niin ohjaaja voi antaa tarvittaessa liikkeisiin variaatioita. Ei ole suositeltavaa aloittaa jooga harjoittelua raskauden ensimmäisen tai viimeisen kolmanneksen aikana.
 
Tervetuloa tunneille :-)
 

 
Hot yoga -tunnit (Järvenpäässä)
Infrapunalamppujen miellyttävässä lämmössä tehty joogaharjoitus lisää lihasten venyvyyttä sekä nivelten liikkuvuutta ja mahdollistaa siten asentojen työstämisen pidemmälle ja syvemmälle lyhyemmässä ajassa.
Harjoituksen aikana syke nousee ja verenkierto paranee. Infrapunasäteily kiihdyttää verenkiertoa, aktivoi kehon omaa vastustuskykyä sekä lievittää stressiä ja ihon ongelmia.
Lisäksi elimistö puhdistuu, sillä hikoilun kautta elimistöstä poistuu aineenvaihdunnassa syntyviä kuona-aineita.
On tärkeää tuntea oman kehon rajat ja nestetasapaino. Muista juoda paljon vettä päivän aikana jo ennen harjoitusta. Liian vähäinen nesteen saanti voi johtaa lihaskramppeihin tai päänsärkyyn.
Hot yoga-tunnille tarvitset mukaan pyyhkeen ja vesipullon. Muuten tuntien kulku seuraa jo tuttuja kuvioita flow, yin  ja yin & yang tuntikuvausten mukaan.
 


Hatha Jooga
Jooga on kehitetty Intiassa tuhansia vuosia sitten, ja länsimaissa sen suosio lisääntyy jatkuvasti. Aikaisemmin joogassa keskityttiin ennen kaikkea meditaatioon, kun taas hathajoogassa huomio siirtyi kehoon ja harjoituksissa alettiin painottaa fyysisiä harjoituksia ja hengitystä. Hathajoogan taustalla oli ajatus, että mieli voi vahvistua vasta kun keho on vahva. Hatha-sana tarkoittaakin voimaa, ja tässä joogassa on tarkoituksena saada ihmisen ulkoinen ja sisäinen puoli tasapainoon. Harjoitusten myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu. Hathajooga koostuu joogan perusliikkeistä ja on monien nykyaikaisten joogalajien perusta. Se lisää voimaa ja on rentouttava vastapaino kiireiselle työelämälle. Harjoittelussa saat keskittyä itseesi, työskennellä omista lähtökohdistasi ja omaan tahtiisi.
 

Lempeä alkeistunti
Tule tustustumaan ihanaan joogaan, joka tuo sinulle levänneen mielen ja rauhaa kiireen täyttämään elämään.
Mitä jooga on? Mitkä ovat tyypilliset asennot (asanat)? Mitä kropassamme tapahtuu joogan avulla? Tutustumme myös hengitystekniikkaan (ujjayi) ja syvien lihasten lukkoihin (bandhoihin). Voit löytää paikan sydämestäsi joogalle. Ota ensimmäinen askel.



Flow (Hot flow on sama tunti lämmössä)
Tunti koostuu turvallisista mutta tehokkaista perinteisen hathajoogan asanasarjoista, joissa keskitytään erityisesti luomaan ja vahvistamaan yhteyttä voiman, liikkeen, hengityksen ja katseen kohdistamisen välillä. Näin saadaan aikaan kokonaisvaltaisesti kehoa ja mieltä tasapainottava, vahvistava ja rauhoittava harjoitus joka myös auttaa parantamaan keskittymiskykyä. Sali lämmitetty noin 30c.
Tunti sopii hyvin myös aloittelijoille.



Hot flow 2
Dynaaminen hathajooga tunti jossa liikutaan sulavasti hengityksen tahdissa liikkeestä toiseen. Tunti sopii sinulle joka olet jo joogannut jonkun aikaa ja kaipaat hieman haastetta harjoitukseesi. Etenemme liikkeissä hieman haastavampiin asanoihin jotka vaativat kehon hallintaa, mielen keskittymistä ja myös oman kehon kuuntelua. Ethän tule tälle tunnille puolikuntoisena. Teemat vaihtuvat viikottain ja harjoittelemme myös erilaisia käsitasapainoilu liikkeitä ja inversioita. (Ylösalaisin liikkeitä)


Astanga Jooga
Astangajooga on liikunnallista joogaa, jossa pyritään edistämään oppilaiden terveyttä ja hyvinvointia kokonaisvaltaisesti. Harjoitus sopii kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta ja se perustuu intialaisen joogamestarin SRI K. PATTABHI JOISIN (1915 – 2009) opetukseen. Harjoittelussa korostetaan syvän ja tasaisen hengityksen tärkeyttä. Kun hengitys antaa voiman tekemiselle ja tekeminen voiman asennoille, jokaisesta liikkeestä tulee kevyt, täsmällinen ja täysin vakaa. Voimakkuus, kestävyys ja hikoilu ovat tämän perinteisen joogan ainutlaatuisia ominaisuuksia.

"Oi joogi, älä tee ASANAA ilman VINYASAA!"  RISHI VAMANA, Yoga Korunta
Astangan harjoitusmenetelmä on nimeltään VINYASA, joka tarkoittaa hengityksen rytmittämää liikettä. VINYASA yhdistää asanat eli jooga-asennot toisiinsa täsmällisessä järjestyksessä ja takaa tehokkaan verenkierron. UJJAYI-hengitys ohjaa asentoharjoituksia ja oikea hengitystekniikka onkin harjoituksen perusta. Kun liikkeet rytmitetään hengityksellä ja samalla harjoitetaan MULA- ja UDDIYANA BANDHOJA (lukkoja), syntyy voimakas ruumiinsisäinen lämpö. Tämä puhdistaa lihaksia ja sisäelimiä sekä poistaa elimistölle haitallisia myrkkyjä ja tuo hien pintaan.

Astangan harjoitus on vaativuudessaan myös tehokas - melkein heti voi huomata fyysisiä muutoksia venytyksissä. Tuloksena on keveä ja voimakas ruumis ja pian myös ilo alkaa säteillä joogan harjoittajasta.
"Harjoittele ja asiat tapahtuvat."  SRI K. PATTABHI JOIS

Alkeisjatko tunti on alkeistunneilla jo käyneiile hieman pidempi harjoitus. Ohjattu harjoitus. (Sinulle joka olet jo käynyt alkeistunneilla hetken.)
Ei sovi aloittelijoille.

Mysore tunti

Astanga joogan mysore tunnilla kaikki tekevät harjoitusta omaan tahtiinsa. Ohjaaja on tunnilla avustamassa ja opastamassa. Sopii vain astangajoogaa jo harrastaneelle.


Yin Jooga (Hot Yin on sama tunti lämmössä)
Joogaharjoitukset voidaan jakaa yang- ja yin-tyyliin. Useimmat joogamuodot painottavat enemmän yang-tyylin harjoituksia, jotka keskittyvät lihaksiin. Tyypillinen esimerkki yang-joogasta on astangajooga. Joogamaailman uusi tulokas yin-jooga keskittyy lihasten sijaan sidekudosten venyttämiseen ja vahvistamiseen. Erityistä huomiota kiinnitetään lantion alueen kireyden poistamiseen. Yin-joogan perusperiaatteena on harjoituksen tekeminen lihakset mahdollisimman rentoina, jolloin vaikutus kohdistuu sidekudoksiin. Venytykset ovat pitkiä, useita minuutteja kestäviä, sillä sidekudokset tarvitsevat aikaa venyäkseen. Yin-jooga sopii kaikille.
 


Candle light yin jooga
Yin jooga harjoitus kynttilän valossa ja miedossa katon infrapuna lamppujen lämmössä.
Loistava tapa nollata viikon kiireet ja aloittaa viikonloppu ihanassa rauhan ja levon tunteessa. 



Yin & Yang Jooga (Hot yin & yang  on sama tunti lämmössä)
Yin&Yang tunti alkaa dynaamisella ja energisellä harjoituksella, joka virkistää mieltä ja kehoa. Dynaaminen yang-harjoitus sisältää erilaisia aurinkotervehdyksiä, asanoita, niiden variaatioita. Tutkimme asanan vakautta ja joustavuutta hengityksen ja kehon luonnollisen linjautumisen kautta. Yin joogassa avaamme hengityksen avulla pitkillä venyttävillä asennoilla energiakanavia, meridiaaneja. Keskitymme rentouttamaan ja hiljentämään mieltä.
 

 
Pilates
Pilatestunnilla vahvistamme lempein liikkein keskivartalon lihaksia. Tunnilla keskitytään pinnallisten ja syvien keskivartalon lihasten harjoittamiseen sekä tasapainon ja kehon hallinnan parantamiseen. Pilatestunti sopii mainiosti keskivartalon ja lantionseudun lihaksiston vahvistamiseen, liikkuvuuden ja lihastasapainon parantamiseen ja kehoa huoltavaksi tunniksi.
Voit tulla tunneille juuri sellaisena kuin olet riippumatta iästäsi, koostasi tai kunnostasi. Tunnit sopivat myös ensikertalaisille.
 
 
Jooga-Pilates
Jooga-Pilates -tunti yhdistää joogan asanaharjoituksesta ja pilates-harjoittelusta tuttuja liikkeitä kokonaisuudeksi, jossa liike virtaa hengityksen rytmissä tunnin läpi alusta loppuun. Pilateksen perinteestä ammennamme tunnilla harjoitteita erityisesti keskivartalolle. Pilates auttaa hahmottamaan oman kehon keskustasta kumpuavaa voimaa, jonka hallintaa harjoittelemme rauhallisesti tehtävien liikeharjoitusten kautta. Pilateksen harjoitteet sopivat sekä vasta-alkajille, että pidempään harjoittaneille, sillä jokaisesta liikkeestä löytyy aina useampi variaatio. Jooga tuo harjoitukseen virtaavan rytmin ja joka tunti vaihtuvia seisomasarjoja. Joogan asanaharjoitus haastaa sopivalla tavalla kehon hallintaa, tasapainoa, keskittymistä ja periksiantamattomuutta. Etenemme tunnilla suht reippaassa tahdissa liikeharjoituksesta toiseen ja lopulta päätämme harjoituksen loppurentoutukseen. Harjoitus sopii kaikille, mutta saat siitä sitä enemmän irti, mitä tutummaksi tämänkaltainen harjoittelu käy. Pikku hiljaa toisiaan seuraavat liikkeet ja liikesarjat alkavat soljua oman hengityksen rytmissä lisäten kehon energistä olotilaa. Harjoituksen avulla pyrimme sekä huoltamaan että vahvistamaan omaa kehoamme mukavan hyväksyvässä ilmapiirissä.


Kundaliini jooga
Tervetuloa oppimaan itsestäsi, ja opettelemaan vuosituhansia vanhaa joogatraditiota, kundaliinijoogaa, Yogi Bhajanin oppien mukaisesti.Kundaliinijooga on dynaamista ja meditatiivista joogaa. Se kehittää fyysistä kuntoa, vahvistaa hermostoa ja tasapainottaa hormonitoimintaa. Se nostattaa ihmisen tietoisuuden tasoa. Keho notkistuu ja voimistuu. Kundaliinijooga tasoittaa tunne-elämää, lievittää stressiä ja lisää luovuutta ja itsetuntemusta. Sitä kutsutaan myös tietoisuuden joogaksi. Fyysisten liikesarjojen lisäksi oppitunti sisältää meditaatiota, hengitysharjoituksia, syvärentoutusta ja mantroja. Tämä monipuolisuus tekeekin kundaliinijoogasta kokemuksellisesti vaikutuksiltaan rikkaan ja voimakkaan. Harjoitus on yksinkertaista ja sopii kaikille ikää, kokoon tai kokemukseen katsomatta. Kundaliinijooga auttaa elämään läsnä tässä hetkessä ja kokemaan sisältäpäin kumpuavaa onnellisuutta.




Ilmajooga (aerialyoga) yhdistää ilma-akrobatiaa ja perinteistä joogaharjoittelua, luoden monipuolisen harjoituksen koko keholle. Ilmajoogassa käytetään välineenä kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn kangaslenkin avulla saadaan aivan uusi ulottuvuus harjoitukseen.Kankaiden suojaamiseksi tunnille voi pukea kainalot peittävän yläosan ja terävät korut ja kellot, sekä voimakas meikki tulee poistaa ennen tuntia. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat uuttaja hauskaa ulottuvuutta harjoitukseeensa.Tunti ei sovi raskaana oleville.
 

Ilmajooga alkeet
Tunnilla käydään läpi hammockin (silkin) käyttöä, luodaan varmuutta hammockin kanssa työskentelyyn, sekä harjoitellaan kankaan avulla tehtäviä perus asanoita. Tunti ei edellytä aiempaa kokemusta akrobatiasta/ ilma joogasta. (Hihallinen paita ja trikoot, ei vahvaa meikkiä, eikä koruja)
Ei suositella raskaana oleville.



Ilmajoogan flow
Jatkotason vahvistava ja avaava tunti, jossa virtaavat asanat haastavat kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa. (Hihallinen paita ja trikoot, ei vahvaa meikkiä, eikä koruja)
Flow tunti vie sinua kohti vahvempaa ilma yoga harjoitusta.Ei suositella raskaana oleville.



Lempeä ilmajooga
Ilmajooga on fuusiolaji, jossa yhdistyy joogan asanat ja helpot temput kangaslenkillä.
Ilmajooga-lempeä-tunnilla tehdään helppoja Ilmajoogan perus liikkeitä ja -asentoja. (Hihallinen paita ja trikoot, ei vahvaa meikkiä, eikä koruja)
Ei suositella raskaana oleville.



Rengastrapetsin alkeet eli Aerial Hoop/Lyra on sirkuksesta tuttu katosta roikkuva vanne, jolla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Alkeet tunnilla kiinnitetään huomiota turvallisen harjoittelun tekniikkaan, harjoitellaan rengastrapetsin perusteita, helppoja liikkeitä ja asentoja. Vaatetuksena on hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.


Rengastrapetsin jatkotaso
Rengastrapetsi eli Aerial Hoop/Lyra on sirkuksesta tuttu katosta roikkuva vanne, jolla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Jatkotason tunti joka sopii akrobatialajeja ja rengastrapetsia jo aikaisemmin aktiivisesti harrastaneille. Tunnilla harjoitellaan inversioliikkeitä sekä muita liikkeitä, joissa vaaditaan hyvää kehonhallintaa, voimaa sekä venyvyyttä. Myös eri liikkeiden yhdistelmät tulevat mukaan osaksi harjoitusta. On hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.



Hammock tricks alkeet
Kangastempputunnilla käytössä on sirkuksesta tuttu vertikaalikangas solmittuna kangaslenkille/hammockiksi.
Kankaan avulla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Alkeet tunnilla kiinnitetään huomiota turvallisen harjoittelun tekniikkaan, harjoitellaan perusteita, helppoja liikkeitä, asentoja ja temppuja. Vaatetuksena on hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.


Hammock tricks jatkotaso
Kangastempputunnilla käytössä on sirkuksesta tuttu vertikaalikangas solmittuna kangaslenkille/hammockiksi.
Kankaan avulla harjoitellaan erilaisia akrobaattisia liikkeitä. Harjoittelu vahvistaa lihaksia ja lisää kehonhallintaa, varsinkin keskivartalo ja kädet saavat hyvää treeniä ja hauskalla tavalla!
Jatkotason tunnilla haastetaan kehoa ja mieltä erilaisilla ylösalaisin liikkeillä ja haastavammilla tempuilla. Suosittelemme tuntia jo hieman kokeneemmalle harjoittelijalle. Vaatetuksena on hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot.


Ilma-akrobatian alkeet tunnilla päästään temppuilemaan ilma-akrobatian eri välineillä rengastrapetsilla ja hammocilla (kangaslenkki)! Tunti on tarkoitettu kaikille ilma-akrobatiasta kiinnostuneille vasta-alkajille, aiempaa kokemusta ei vaadita. Toki voit osallistua tunnille vaikka ilma-akrobatia olisi jo tuttuakin.
Vaatetuksena olisi hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot (ei liukkaat).
Tervetuloa rohkeasti mukaan oppimaan uutta, lisäämään kehonhallintaa ja vahvistamaan lihaksia hauskalla tavalla!



TRE® eli Tension and Trauma Releasing Exercises on David Bercelin kehittämä menetelmä, jonka avulla voit vapauttaa kehosi turhasta jännityksestä ja stressistä. TRE on sarja liikkeitä, jotka käynnistävät kehossasi luonnollisen tärinän vapauttaen jännityksen syvistä lihaskalvokerroksista saakka. Tärinä on kehon luonnollinen tapa purkaa stressiä esimerkiksi jännittävien tilanteiden yhteydessä, joten TRE:n harjoittelu sopii kaiken ikäisille ja -kuntoisille. Harjoittelun aloittamista ryhmässä ei suositella, jos olet raskaana tai kärsit vakavista tuki- ja liikuntaelimistön tai mielenterveyden ongelmista.


Power vinyasa
Tule juuri sellaisena kuin olet": Anna jalkojesi juurtua maahan, vartalon soljua kuin vesi, herätä sisäinen tulesi, muutu pehmeäksi kuin ilma ja anna avaruuden ympärilläsi tuoda uusia mahdollisuuksia elämääsi. Tule kokemaan dynaaminen vinyasa tunti, aloitamme meditaatiolla ja lopetamme savasanaan musiikin kanssa. Et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta. Tee juuri sen verran kuin itsellesi on parhaaksi.


 


 

Järvenpää: Asemakatu 4,04400 Järvenpää / Kerava: Palokorvenkatu 2,04250 Kerava