HOT YOGA

ASTANGA JOOGA

YIN JOOGA

PILATES

HOIDOT

GALLERIA

HINNASTOT

Ohjaajat
Ulla Laitinen - Yin, hatha ja astanga jooga (vastaava joogaopettaja)
 
Ulla on valmistunut Hathajoogaohjaajaksi RYT 200 vuonna 2009 ja RYT 500 valmistui 2013. Lisäksi hän sai astangaopettajaltaan Tea Jääskeläiseltä luvan opettaa astangajoogaa 2009. 2010 Ulla kävi Singaporessa Victor Chngn Yin joogaohjaajakoulutuksen (RYT 100). Opintoja täydennettiin 2011 Lontoossa Paul Gilleyn yinjooga-anatomiakoulutuksen (RYT 30) avulla. Vuonna 2012 Ulla aloitti Intiassa Tiffany Cruikshankin (RYT 500) koulutuksen jonka sai päätökseen 2013 lopulla.

Lukuisat lyhyemmät koulutukset ja workshopit ovat värittäneet Ullan elämää mm. Simon Low, Kathryn Budig, Chuk Miller, Lino Miele,Juha Javanainen, Petri Räisänen, Kino McGregor, Maty Ezraty, Kausthub Desikachar, Sarah Tomson Beyer, Cat Alib-Douglas, David Regelin, Jonathan Monks, yms.
 
Omassa opetuksessaan Ulla haluaa korostaa oman kehon kuuntelemista ja oikeita linjauksia sekä hetkeen pysähtymistä ja siitä nauttimisesta. Ullan tunnit ovat hyvin erilaisia, Yin joogassa haetaan täydellistä rentoutumista ja taas dynaamisilla tunneilla voimaa ja kehon hallintaa. Molempia tarvitaan :)
 



Lotta Rantanen - Yin jooga, Flow, Ying & Yang -jooga, Jooga-Pilates, Grounding Yin

Olen kouluttautunut joogaopettajaksi RYT500 joogaopettajakoulutuksessa (2016-2018) Yogasourcessa, Marjo Wuorisalon ja Michael Crahamin johdolla. Valmistuin Villa Mandalan Yin joogaopettajan koulutuksesta vuonna 2016 opettajinani Miia Jokiniva ja Denis Vinokour. Tällä hetkellä opiskelen Authentic Embodied Flow -joogaopettajan koulutuksessa (RYT200, 2017-2018) pääopettajanani Satu Tuomela (Elisa Kuuttila; klassinen asana & Matti Rautaniemi; joogan filosofia ja historia). Lisäksi teen joogaopettajan jatko-opintoja Villa Mandalassa Miia Jokinivan ja Jenni Morrison-Jackin opetuksessa (2017; turvalliset avustukset ja ensisijaiset linjaukset, 2018; terapeuttinen jooga ja yksilön ohjaus). Lisäksi päivitän osaamistani jatkuvasti säännöllisesti erilaisissa opettajien lyhyemmissä koulutuksissa ja workshopeissa. Toiselta ammatiltani olen kulttuurituottaja.

Minulle joogaharjoituksen jakaminen ja ohjaaminen tuntuu luontevalta jatkumolta omalle harjoitukselleni. Oma joogaharjoitukseni jatkuu ja elää opetustyön rinnalla - niin kuin se on pysynyt elämässäni jo vuosia. Löysin joogaharjoituksen pariin opiskeluaikoina 2009 ja hiljalleen harjoituksesta kehittyi yhä pysyvämpi osa elämää. Asanan lisäksi olen loputtoman kiinnostunut pranayamasta ja meditaatiosta, joita opettelen edelleen omien opettajieni johdolla. Alkutaipaleeni asanaharjoituksessa kului astangajoogan parissa, sittemmin oma harjoitukseni on pehmentynyt hurjasti ja pääteemoiksi on tullut myötätunto itseä kohtaan ja hyväksyvä harjoitus. Kun joogaharjoitus muuntuu todella itseä kuuntelevaksi, iloiseksi ja rehelliseksi, joogasta tulee pysyvä osa elämää.

Oman joogaharjoitukseni ydin löytyy tilasta arkisen elämän ja vapauden tunteen välissä. Joogan kautta yhteyden rakentaminen sekä omaan itseen että muihin ihmisiin ja ympäristöön on syventynyt. Minua puhuttelee joogan käytännönläheisyys ja tietynlainen yksinkertaisuus. Joskaan läheskään aina asiat eivät tunnut yksinkertaisilta ja helpoilta. Mutta harjoitus jatkuu. Jatkuva ja hiljalleen syventyvä harjoitus voi muodostua upeaksi elämäntavaksi, jonka kanssa mennä eteenpäin omaa rytmiä seuraten. Uskon ja kunnioitan sitä potentiaalia, mikä omaan harjoitukseen sitoutumisessa ja joogassa on. Hiljalleen sitä voi huomata, miten harjoitus on käynnissä kaikkialla ja koko ajan.

Omilla tunneillani pyrin luomaan ympäristöä, jossa jokaisella olisi rauha ja vapaus keskittyä omaan harjoitukseensa rehellisesti omista lähtökohdista käsin. Välillä harjoitus haastaa ja tarjoaa voiman kautta arkeen vastapainoa. Toisinaan tärkeintä on rentoutuminen ja hitaus. Haluan osaltani oppia tukemaan jokaisen oppilaani henkilökohtaista harjoitusta. Uskon, että joogasta voi löytyä sopiva tapa tehdä harjoitusta ihan jokaiselle. Minusta on mahtavaa, että ihmiset tekevät joogaharjoitusta myös yhdessä.



          
 
 
 
Ulla Mersinli - Kundaliinijooga
 
Olen  KRI, Kundalini Research Insituutin ja 3HO-organisaation hyväksymän kundaliinijoogaopettajajkoulutuksen (Yogi Bhajanin opetusten mukaisesti) käynyt ja valmistun 2013.
Minulla on myös pitkä ja laaja kokemus erilaisista hoitoalan tekniikoista. Olen diplomishiatsuterapeutti sekä vitaalishiatsuohjaaja sekä rentoutusohjaaja ja NLP-Practioner sekä valmennan ihmisiä unettomuusongelmissa.
 
Kundaliinijooga antaa monia mahdollisuuksia elää onnellista ja tasapainoista elämää.
Yogi Bhajanin sanoin: ”Jokaisen ihmisen synnyinoikeus on elää onnellista, tervettä ja pyhää elämää.”
Kundaliinijooga Yogi Bhajanin mukaan jota myös tietoisuuden joogaksi kutsutaan, on hyvin kokonaisvaltainen ja eheyttävä joogamuoto. Se on tuhansia vuosia vanha pyhä tiede, jota saivat harjoittaa vain harvat ja valitut, eristäytyneet ja valaistuneet joogit aina 1960-luvun loppupuolelle asti. Vuonna 1969 Yogi Bhajan toi kundaliinijoogan länsimaihin ja alkoi opettaa sitä kaikille – ikään, sukupuoleen, terveydentilaan tai uskonnollisiin vakaumuksiin katsomatta.
Kundaliinijoogassa yhdistyvät kaikki joogan eri osa-alueet: fyysiset asanat, meditaatio, mantrat, mudrat eli käsien asennot, bandhat eli vartalon lukot, hengitysharjoitukset, visualisaatio sekä rentoutuminen. Tämä monipuolisuus tekeekin kundaliinijoogasta kokemuksellisesti ja vaikutuksiltaan rikkaan ja voimakkaan. Kundaliinijooga nostattaa ihmisen tietoisuuden tasoa, tasoittaa tunne-elämää ja parantaa fyysistä terveyttä. Se vahvistaa hermostoa ja tasapainottaa hormonitoimintaa, keho notkistuu ja voimistuu, ja mieli saa lepoa ja rauhaa.
 

 
 
 
Leticia Curiel - Hatha yoga, Yin yoga
 
Leticia is a nomad yoga teacher once living in London, Barcelona and now Helsinki. Love has moved her to North Europe. She is a 200 hours certified Hot yoga teacher and a student of 500 hours Vinyasa Therapeutics with Tiffany Cruikshank. She has also travelled to Kripalu to certify as a prenatal yoga teacher.
 
Nowadays she works as a full time yoga teacher. What keep her smiling are love, traveling, dogs, friends and family and yummy food.
She and her man’s dream is, one day, to travel abroad and built a yoga-diving retreat center surrounded by the sea.






Niina Sjöblom - Yin & Yang jooga, Flow-jooga

Niina on valmistunut RYT200 joogaopettajaksi syksyllä 2014. Kokeillut vuosien varrella lukuisia eri joogatyylejä. Yin & yang joogan avulla löytyi kehon, mielen ja tunteiden tasapaino. Niina on opiskellut
myös elämäntaidon valmentajaksi ja enneagrammiohjaajaksi. Niina yhdistää joogatunneillaan elementtejä myös valmennuksesta. Tunneilla opetellaan läsnäoloa, pysähtymistä, herkistytään kuulemaan kehon viestejä sekä tunnistamaan tunteita.


Arttu Ratilainen -
Vinyasa flow ja yin jooga

Ohjaan Vinyasa-tyylin hathajoogaa sekä Yin joogaa, olen suorittanut Yoga Alliancen hyväksymän (RYT-200) koulutuksen vuonna 2014, sekä käynyt lisäksi lukuisilla lyhyemmillä kursseilla, retriiteillä ja workshopeilla kokeilemassa ja oppimassa uutta. Olen avoimin mielin tutustunut useampiin joogan eri tyyleihin, ammentaen niistä ja yhdistäen omaksumani asiat omaan harjoitukseeni.

Silti koulutuksiakin tärkeämpänä pidän harjoittelemista arkena ja osana päivittäisiä rutiineja. Harjoitan säännöllisesti pranayamaa ja meditaatiota asanaharjoituksen lisäksi, ja pyrin päivittäin pyhittämään edes hetken sille, että otan uteliaasti selvää millaisen harjoituksen voin juuri tänään tehdä - ilman ennakko-odotuksia.

Painotan harjoituksessa vahvan perustan rakentamista. Tämä tarkoittaa paitsi oman kehon kuuntelemista ja siihen tutustumista, myös kärsivällisyyden ja päättäväisyyden korostamista. Perusasioihin säännöllisesti palaamalla ja niitä kehittämällä luodaan turvallinen ja tehokas harjoitus. Pyrin huolelliseen ja yksilölliseen ohjaukseen, korostaen erityisesti huolellisen rauhallisia siirtymiä yhdestä asanasta seuraavaan - huolellisen linjauksen lisäksi. Pyrin olemaan kannustava ja motivoiva, olipa sitten taustasi mitkä tahansa.

Elämään sisältyy yhtä lailla valoisammat kuin harmaimmatkin päivät, ja juuri siksi pidänkin ensisijaisen tärkeänä että harjoitus sisältyy elämään huonompinakin päivinä. Näin harjoittelusta tulee kannatteleva ja parantava voima, jonka avulla kokemus elämästä koko laajassa kirjossaan voi saavuttaa täyden loistonsa, harjoituksen itsensä ollessa juuri se elämän välillä ristiriitaisuuksinakin näyttäytyvien kokemusten välinen yhdistävä tekijä."



Nonna Viemerö- Yin & yang jooga, ilmajooga, Yin jooga ja saunajooga, Yoga Wall -ohjaaja

Nonna on ollut aikaisemmin tanssija ja tanssinpettaja yli 10 vuotta. Hän on päiväammatiltaan erityisohjaaja (HYKS). Nonna rupesi harrastamaan aktiivisesti joogaa n. 6 vuotta sitten ja ihastui joogan mieltä ja kehoa yhdistävään harjoitukseen. Nonnalla on mm. Yogaflow- ja Yogaflex-ohjaajakoulutus, ilmajoogan perus- ja jatkotason ohjaajakoulutus, Grounding-ying-ohjaajakoulutus, saunajoogaohjaajakoulutus sekä Yoga Wall -ohjaajakoulutus. Nonna on myös hyvinvointivalmentaja. Nonna tunneilla on välitön ja iloinen tunnelma.


Heinikki -
Yin & Yang jooga, Yin jooga

Säveltää, sanoittaa, laulaa ja tuo ripauksen taikaa joogatunnille. Ammatiltani olen sairaanhoitaja ja olen aina ollut kiinnostunut terveyden ylläpitämisestä ja sairauksien ennaltaehkäisystä. Haluan auttaa ihmisiä edelleen ja nyt olen löytänyt uuden kanavan siihen. Valmistuin joogaohjaajaksi (RYT200) kesällä 2016 Happy Jackin opetuksesta. "Onnellinen Jaska" opettaa Baron Baptisten Power Yogaa, jossa yhdistyvät dynaaminen harjoitus, meditaatio, pranayamat, itsensä tutkiskelu ja ruokavalio. Kokonaisuus on niin kattava, että siitä ovatkin monet löytäneet ja saaneet apua. Keskeisin ajatus on: "Olet valmis nyt, päästä irti ja astu ulos turvallisuus alueeltasi". Jooga on transformationaalista ja se on kaikille mahdollista. Sinun tarvitsee vain tehdä jokapäiväinen harjoituksesi eli astua taikamatollesi.
Oma polkuni johti joogaan selkävaivojen vuoksi. Ja yllätys olikin suuri kun jo ensimmäisten viikkojen aikana tapahtui ihmeitä joita moni ei ehkä usko ennenkuin kokeilee. Chakrojen aukeaminen avasi silmäni joogan ihmeelliseen maailmaan. Ymmärrän nyt, että tarvitsen vain pienen hetken päivittäin jonka lahjoitan itselleni ja se tekee minusta eheämmän ihmisen. Jooga notkistaa vartalon ja mielen sekä puhdistaa "lasit" joiden läpi katson maailmaa. Nykypäivän kiire ja stressi sekä ulkoiset ärsykkeet tekevät kropalle ja mielelle pahaa, mutta joogan jälkeen voin taas hengittää. Tuntuu kuin iso kivi tippuisi sydämeltäni, hymy nousee kasvoilleni ja taas jaksan nauttia elämästä ja tästä hetkestä. Murehtimatta tulevaisuudesta tai katkeroitumatta menneisyydestä. Elämä on tässä ja NYT. Ja me kaikki olemme valmiita siihen. Toivon, että löydät tien tunneilleni. Nähdään pian. :)




Ulrika Lillsunde - Yin & Yang jooga, pilates

Ulrika on toiminut päätoimisena liikunta-alalla vuodesta 2006, ohjaten erilaisia ryhmäliikuntatunteja ja valmentaen sekä yksilöitä että ryhmiä. Jooga tuli Ulrikan elämään vuonna 2009, jolloin painonnostoharjoittelusta aiheutuneita loukkaantumisia alettiin kuntouttaa joogan keinoin. Joogasta muodostuikin Ulrikalle kokonaisvaltainen elämäntapa, joka johdattaa häntä elämässä eteenpäin joka päivä.
Ulrika on opiskellut fysioterapeutin ammattikorkeakoulututkinnon lisäksi RYT200-tutkinnon, ja imee itseensä lisäinformaatiota erilaisista workshopeista ja lisäkoulutuksista ympäri maailman. Hän aloittaa keväällä 2017 RYT500-opinnot Chi Therapeuticsilla.
Ulrikalle tärkeimpiä asioita joogassa on aito läsnäolo, itsensä kuuntelu ja ennen kaikkea väkivallattomuus. Ulrikan omat joogasuuntaukset ovat vinyasa, yin, acro ja aerial.
Ulrika kirjoittelee lisäksi miniblogia nimellä Herkkutrikoissa, joka löytyy sekä Facebookista että Instagramista.





Terhi Talvela- jooga, ilma-akrobatia

Intohimoni Joogaan roihahti suureen liekkiin syksyllä 2015 saatuani rintasyöpädiagnoosin, vaikka olin elämäni kunnossa. Ulla halusi auttaa ystävää hädässä ja tarjosi anytime-passin joogatunneille. Joogasta sain apua niin henkiseen kuin fyysiseenkin puoleen, matolle jäivät joka kerta surut, murheet ja kiristykset; joogasta lähti aina hyvää oloa puhkuva onnellinen nainen. Myös leikkauksen jälkeinen fysioterapia jäi vähiin joogan ansiosta ja liikkuvuus palautui hienosti. Koin että tämä hyvä olo on jotain, mitä haluan antaa eteenpäin muille kanssaihmisille. Uskomattoman onnellisten sattumien kautta hain ja minut valittiin mukaan Happy Jackin joogaohjaajakoulutukseen Mallorcalle täydellä stipendillä ja siellä valmistuin kansainvälisen jooga-allianssin sertifioimaksi joogaohjaajaksi (RYT200h) alkukesällä 2017. Muita jo pidempään ohjaamiani lajeja ovat tankotanssi, hammock tricks ja ilma-akrobatia. Jooga ei ole minulle ryppyotsaista puurtamista vaan iloinen harjoitus kehoa kuunnellen ja kunnioittaen. Oma päivittäinen harjoitukseni helpottaa myös reumakipuja ja vähentää jäykkyyttä. Tunneillani saatat huomata laulavasi mukana tai omaavasi yllättäviä akrobaattisiakin kykyjä. Come as you are, leave as a star!



Pia Närhi- Yin & Yangjooga



Pia on koulutettu hieroja, joogaopettaja, peruskoulun opettaja sekä ikuinen opiskelija, jolle jooga on elämäntapa ja kehon sekä mielen kokonaisvaltainen hyvinvointi sydämen asia. Pia on Yoga Alliancen hyväksymä RYT 200 -joogaopettaja. Koulutuksensa hän on saanut Villa Mandalan anatomiapainotteisessa joogaopettajakoulutuksessa (2016), jonka lisäksi hän on kouluttautunut Yin -joogaopettajaksi (RYT 200, Chi Therapeutics). Tällä hetkellä Pia suorittaa Yin-joogan jatko-opintoja Seasonal Yin joogaopettajakoulutuksessa (RYT 300) sekä rentoutus- ja meditaatio-ohjaajakoulutuksessa. Pia valmistui koulutetuksi hierojaksi joulukuussa 2017 ja aloittaa osteopatiaopinnot Osteopatiakoulu Atlaksessa syksyllä 2018. Pialle on tärkeää, että jokainen uskaltaa tulla hänen joogatunneilleen omana itsenään. Hänen ohjaamat joogaharjoitukset taipuvat jokaisen oman kehon tarpeiden mukaiseen, anatomisesti ja funktionaalisesti turvalliseen muotoon. Dynaamisessa (yang)harjoituksessa Pialle merkityksekästä on hengityksen ja lempeän liikkeen meditatiivinen flow, keskushermostoa rauhoittavassa (yin)harjoituksessa puolestaan luonnollisen hengityksen rytmittämä kiireetön viipyileminen ja oman kehon kuuntelu. Pia haluaa luoda tunneilleen turvallisen ja välittävän ympäristön, jossa jokaisella on mahdollisuus pysähtymiseen, itsen kuunteluun sekä oman kehon kokonaisvaltaiseen hyvinpitelyyn.



Järvenpää: Asemakatu 4,04400 Järvenpää / Kerava: Palokorvenkatu 2,04250 Kerava